Oosterhoff Mediation

  • 24 Tech Roqad st Ny 10023
  • editech@mail.com
  • Office Hour : 08:00am – 6:00pm

Registermediator

Ik sta ingeschreven als mediator in het internationale ADR Register en voldoe aan hun kwaliteitseisen. Zo volg ik regelmatige bijscholing en werk ik volgens transparante gedragsregels en procedures. Ook val ik onder hun klacht- en tuchtrecht.

Niet alle mediators zijn aangesloten bij een register. Alleen bij een registermediator weet je zeker dat zij de kennis en vaardigheid bezitten om je conflict goed te begeleiden. Je kunt erop vertrouwen dat elke registermediator op de hoogte is van huidige regelgeving, dat zij onafhankelijk werken en dat er een duidelijke klachtenprocedure is.

Je herkent registermediators aan het logo van de ADR of van het Nederlandse MfN-register. Mediators die niet zijn aangesloten mogen zich geen registermediator noemen.  Wil je controleren of een mediator echt is ingeschreven? Check of ze in één van beide registers staan: https://adr-register.com/nl/search of https://mfnregister.nl/check-mediator.

REGISTERCOACH

Ik sta ook als conflictcoach ingeschreven in het International Coaches Register (ICR Coach Register). Ook zij hanteren strenge eisen aan bijscholing, gedragsregels en klachtenafhandeling. Conflictcoach is, net als mediator, geen beschermde titel. Iedereen mag zich zo noemen. Alleen bij een registercoach heb je de zekerheid dat zij de benodigde kennis hebben en werken volgens goede afspraken.

KLACHTENREGELING

Natuurlijk hoop ik dat je tevreden bent over mijn dienstverlening. Maar het kan voorkomen dat je ergens niet blij mee bent. In dat geval hoor ik het graag van je. Ik neem je klacht serieus en we zoeken samen naar een passende oplossing. Mijn werk als mediator valt onder de richtlijnen van het ADR. Heb je een klacht over mijn mediation, dan zijn dit de stappen die je kunt nemen:

Dien een klacht bij mij in.
Laat het zo snel mogelijk weten als je ergens ontevreden over bent. Doe dit schriftelijk, bijvoorbeeld via e-mail. Omschrijf je klacht duidelijk en benoem eventueel de gewenste oplossing. Na het indienen ontvang je een bevestiging. Binnen uiterlijk 2 weken reageer ik inhoudelijk op je klacht. Klachten worden altijd vertrouwelijk behandeld.

Klacht over mediation.
Voor een klacht over mijn mediation of conflictbemiddeling kun je terecht bij het ADR: adr-register.com/nl/klachten. Een neutrale klachtbehandelaar neemt je klacht in behandeling en denkt mee over een passende oplossing. Indien nodig wordt er onafhankelijk onderzoek ingesteld, arbitrage ingezet of volgt een zaak onder het tuchtrecht.

Klacht over conflictcoaching.
Voor een klacht over mijn conflictcoaching kun je terecht bij het ICR: icr-coachregister.com/nl/klachten. Ook hier beoordeelt een neutrale klachtbehandelaar je klacht en dragen ze mogelijke oplossingen aan. Mogelijke vervolgstappen zijn een onafhankelijk onderzoek, arbitrage of een zaak onder het tuchtrecht.

Klacht over andere diensten.
Mijn andere diensten vallen niet onder deze Registers. Heb je een klacht over training of gespreksbegeleiding, dan kun je niet terecht bij het ADR of het ICR. Heb je geen vertrouwen in mijn afhandeling van je klacht? Dan zijn er aanvullende mogelijkheden, zoals het inschakelen van een neutrale derde partij.